Turundustiim 2016_kollaazh
Üks kuuest Arvamusfestivali korraldusvaldkonnast on turundus, mida koordineeriv tiim tegeleb peamiselt festivali sõnumite disaini ja edastamisega. Uurime, kes on need tublid vabatahtlikud, kes tänavuse Arvamusfestivali eel ja selle ajal toovad huvilisteni sõnumeid festivali kohta ning kujundavad turundustegevuste kaudu festivali kuvandit.

Nagu eelnevatelgi aastatel on turundustiim ja kommunikatsioonitiim eraldiseisvad, kuid koostöö kahe tiimi eestvedaja vahel on väga tihe, et inimesteni viidav info oleks kooskõlas ja üheaegne.

Tänavu on turundustiimi eesmärkide hulgas näiteks Arvamusfestivali kuvandi arendamine, turundussõnumite viimine festivali sihtrühmadeni ning läbi selle osalejate festivalile toomine. Koostööpartneriks ollakse ka eelfestivalidele, näiteks maikuus toimuvale Narva eelfestivalile.

Neljanda Arvamusfestivali korraldamisel on turunduses teiste teemade kõrval fookuses ka oma vabatahtlike tunnustamine ning tööandjaturundus. „Meil on väga särav tiim, oma ala professionaalid, kes usuvad, et nende tegevus aitab muuta Eesti selliseks ühiskonnaks, kus neile endile meeldiks elada – kus eriarvamusele jäämine on normaalne, erinevad seisukohad ei too kaasa pimedat vihkamist, vaid arvamusvahetuse ja ühiste otsuste tegemise. Arvamusfestivali korraldamises nähakse võimalust nii oma seniste teadmiste rakendamiseks kui ka oskuste täiendamiseks,“ rääkis turundusvaldkonna eestvedaja Anu Melioranski. „Tore on näha, et tiimides kohtuvad ammused tuttavad või moodustuvad uued sõpruskonnad ning kuidas see inimestele silmadesse sära toob.“

Töö sujuvamaks laabumiseks on turundusmeeskonnas vastavalt tegevussuundadele loodud erinevad väiksemad alatiimid – üks hoolitseb Arvamusfestivali sotsiaalmeediakanalite eest, teine tehniliste kommunikatsiooniplatvormide ehk kodulehe ja äpi loomise eest, kolmas partnersuhete ja turundusprojektide eest, neljas graafilise disaini ja viies reklaamklippide loomise ja tootmise eest.


Mis on sotsiaalmeedia tiim?

Sel aastal on uuendusena praktiliselt kõik sotsiaalmeedia kanalid turundusvaldkonna vastutusalas ja nendega tegelevad Getter Orusalu (Facebook), Reet Taniel (Twitter, LinkedIn ja Instagram) ning Anu Melioranski (Youtube, Vimeo).

Sel aastal soovib tiim luua rohkem videomaterjale sotsiaalmeedia jaoks kui varemalt. Blogi ja Flickr on endiselt kommunikatsioonitiimi pärusmaa.

“Eelmise aasta lõpus soovisin teha midagi vabatahtlikuna ning nagu elul on kombeks, nii vastas ta mu soovile kiirelt. Arvamusfestivalile panuse andmine on suur väärtus, mida naudin. Loomulikult nõuab see väljakutset tööelu ühildamises, aga kui soov on olemas, siis jõuab kõike,“ rääkis Facebooki lehe eest vastutav Getter. „Minu jaoks on hästi huvitav näha sellise suure ja tugeva ühiskondliku mõjuga ürituse telgitaguseid. Olen alles värske meeskonnaliige, kuid tunnen juba praegu, et see on mind positiivselt mõjutanud,“ lisas ta.

Mis on e-kanalite arendustiim?

äpp
Arvamusfestivali 2015. a äpp

E-tiim on hetkel kolmeliikmeline. Äpi arendamise eest vastutab Siim Vene ning kodulehe serveri ja meiliaadresside eest hoolitseb Martin Lehari. Tiimi kolmas liige tegeleb festivali kodulehe arendamisega nii tava kui ka mobiiliversioonis. Koostöös programmeerimisagentuuridega arendatakse kodulehe kasutajamugavust ja disaini läbi selgema struktuuri. Uuendusena lisandub turundustiimi enda hallatavate toetusprojektide jaoks lahenduse loomine, vabatahtlike värbamise projekti loomine ning väga tähtsaks peame ka interneti otsingumootorites esikohal olemist. Muuhulgas luuakse ka tehnilised lahendused, et  kommunikatsioonitiim saaks mõnusalt blogi pidada ja kodulehel loogilisse struktuuri tekste sisestada ning sisutiim saaks kaetud vajaduse kava erinevate formaatide ja kasutusmugavuse osas.

Äpi arenduse eest vastutav Siim Vene ütles, et Arvamusfestival annab temale kui arendusprojekti juhile head võimalused siduda mobiilirakenduse arendus ja ärianalüüs. „Arvamusfestivali meeskonda sattusin mõneti juhuslikult, võiks öelda et onutütrepoliitika kaudu kutsuti. Lisaks sellele, et uue kogemuse võrra rikkamaks saan ei ole vähetähtsad ka huvitavad inimesed, kellega koos seda kõike teen.“

Mis on turundusprojektide tiim?

Selle tiimi töid juhendab Reet Taniel, kes on tiimis juba kolmandat aastat ning tegeleb muuhulgas ka Hooandja projekti läbiviimisega ideest teostuseni ehk mõtleb välja kingitused toetajatele, hoolitseb, et need saaks toodetud, pakitud ja laiali saadetud. “Kolm aastat tagasi olin ma Tallinna Ülikooli magistrantuuri esimese aasta reklaamitudeng ja otsisin võimalust, kuidas omandatud teadmisi ka praktiliselt tööle panna. Juhtuski nii, et Arvamusfestivali turundustiimiga liitudes visati mind heas mõttes pea ees külma vette. Nüüd, kolm aastat hiljem, võin öelda, et alustavale noorele tegijale on Arvamusfestivaliga tegelemine andnud mõnusa kogemustepagasi ja toredad uued tutvused,“ kõneles ta.

Partnerite ja Arvamusfestivali vastastikuste turundusväljundite eest hoolitseb Kaisa-Triin Karu – tema abil jõuab Arvamusfestivali toetavate firmade info meie kanalitesse ja meie info partneri kanalitesse. Lisaks on selle töölõigu käigus võimalik välja pakkuda toetajatele uusi ja huvitavaid silmapaistmisvõimalusi festivalialal. Laura Kalda võttis oma südameasjaks kahe olulise Arvamusfestivali toetuskanali sõnumi inimesteni viimise ehk tegeleb portaali armastanaidata.ee ja tänavuse festivali ajaks loodava toetustelefoni turundamisega. Lisaks sellele tegeleb Laura Arvamusfestivalile tulevate kohvikute kanali turundamisega, samuti hoolitseb, et meie plakatid jõuaksid üle Eesti suurematesse linnadesse.

Mis on disainitiim?

klubikaart
Foto: Anu Melioranski

Selle tiimi töid koordineerib Anu, kes on Arvamusfestivali tiimis juba neljandat aastat, sellest kolmandat turundustiimi eestvedajana. Lisaks tiimi tööde juhendamisele ja koostööle disaineritega suhtleb ta trükikodade ja tootmisfirmadega, et toota Arvamusfestivali klubikaardid, plakatid, t-särgid, kõrvarõngad, rinnamärgid, tänavabännerid ja palju muud. “Ma olen hariduselt graafiline disainer, ning kuigi ma liikusin selle ala juurest turundusvaldkonda juba 15 aastat tagasi, siis naudin ma vaieldamatult seda töölõiku väga. Mind paelub sõnumite visualiseerimine, funktsionaalne ja loov lahendamine läbi disaini,“ rääkis ta.

Kärt Villmann on Arvamusfestivali logo ja visuaalse identiteedi autor. Kärt on olnud juba kolm aastat festivali tiimis loovjuht ning jätkab tänavu loovkonsultandina. Graafilise disaineri Catherine Karu abiga valmis festivali uhke klubikaart ja plaanis on veel mitmeid põnevaid töid.

Sigrid Sitnikov jõudis meeskonda aga läbi koostööprojekti Tartu Kõrgema Kunstikooli meedia ja graafilise disaini kursusega, kus tema plakatikavand osutus tänavuse plakati loomise kursusel parimaks. Loe koostööst lähemalt siit. Arvamusfestival hakkas Sigridile nii meeldima, et ta otsustas valida selle oma koolilõputööks ning lisaks plakatile valmivad kevadeks ka trükised, veebibännerid, TV klipi graafika, ajakirja kujundus ja palju muud.

Mis on produktsioonitiim?

Produktsioonitiim töötab välja loovidee TV- ja raadioklippidele, organiseerib nende filmimise, helindamise ja kanalitesse saatmise. Siin tiimis sünnivad ka festivali ajal enne arutelusid kõlavad signatuurkõllid. Uuendusena loodetakse sel aastal toota ka making of – klippe ning aidata luua alus videoblogi sünnile. Kõikide tööde koordineerimise ja toimumise eest vastutab Maarja-Liis Meri, kes on turundustiimi liige teist aastat, kuid festivali korraldamises lööb kaasa juba neljandat aastat. „Neli aastat tagasi festivaliga liitudes tegin seda eelkõige seetõttu, et uskusin Arvamusfestivali vajalikkusesse ja võimsusesse, mida festival sel aastal juba neljandat korda tõendab. Kuid igal järgneval aastal olen naasnud just inimeste pärast, kes festivali korraldavad. Nii suurepäraselt palju erinevaid isiksusi, erinevate valdkondade, mõtete ja oskustega inimesi, kes loovad särava ja hea koostööga meeskonna.”

Vaata festivali videoklippe Youtube’ist!

Turundustiim on väga uhke oma partnerite üle, tänu kellele on meie võimalused festivalina oluliselt laiemad. Kodulehe funktsionaalsust on aidanud 2014 ja 2015 aastal arendada Vatson Digital, tänu Telia Eestile sai Arvamusfestival endale 2015. aastal äpi. Teleklippide loovideede ja filmimise ning montaaži eest täname südamest Doris Tääkerit ning juba kolmandat aastat helindab kõik meie TV- ja raadioklipid Orbital Vox Stuudiod.

Hea vabatahtlik – märgi Facebookis ja LinkedIn’is oma üheks töökohaks Arvamusfestival ning too sellega festival oma sõpradeni!

Leave a comment