Plakati autor Sigrid Sitnikov. Foto: Helen Vastrik
Plakati autor Sigrid Sitnikov. Foto: Helen Västrik

Ehkki hommikud on veel üsna jäised ja festival tundub ehk kaugel, töötab meeskond juba ammu usinalt ja täna toome teieni suviselt kuumi uudiseid turundustiimist – valmis on saanud Arvamusfestivali 2016. aasta plakat, mille autoriks on Sigrid Sitnikov. 

Arvamusfestivali turundusjuhi Anu Melioranski sõnul on seekordne plakat eriline: “Teistmoodi oli sel aastal juba plakati tellimisprotsess ja see, et esma

kordselt on töö autoriks kunstitudeng. Kõik varasemad lahendused oleme tellinud reklaamiagentuurilt, kuid sel korral soovisime kaasata just tudengeid,“ kirjeldas Anu idee sündi.

Selle ideega pöördus ta Tartu Kõrgema Kunstikooli õppejõu ja Eesti ühe tuntuima plakatikunstniku ning graafilise disaineri Marko Kekiševi poole. Tartu kasuks otsustati Anu sõnul muuhulgas põhjusel, et nakatada festivalipisikuga inimesi erinevaist Eestimaa paigust ning mitte jääda liiga pealinna– ja Paidekeskseks, aga ka sel põhjusel, et Tartu Kõrgemast Kunstikoolist on tulnud palju väga häid graafilisi disainereid. Oluline aspekt oli ka see, et EKAga on käimas juba mõned teised projektid, festivali korraldajate soov on aga kaasata erinevaid rakendus- ja kõrgkoole.

Nii saidki meedia- ja reklaamikunsti IV kursuse tudengid eelmise aasta oktoobrist detsembrini toimunud plakatikursusel ülesande luua Arvamusfestivali 2016. aasta plakat. Anu sõitis selleks Tallinnast Tartusse koos Arvamusfestivali visuaalse identiteedi autori Kärt Villmanniga ning ühiselt tutvustati üliõpilastele festivali lugu, olemust ja eesmärke. Tudengitele toodi välja erinevad märksõnad ning kirjeldati, milliseid mõtteid ja tundeid võiks plakat endas kanda. Inspiratsiooni ammutasid noored väljenditest nagu sõnarock, kohtumispaik, avatus, kaasaegsus, kaasamine, erinevaid arvamusi soosiv, positiivsus, helgus ja soojus. Lisaks mõeldi kaasa küsimuses „Miks me Arvamusfestivali teeme ja mis sellest kasu on?“

2016_plakat

Arvamusfestivali esindajad osalesid kahekuulises tööprotsessis sellega, et andsid igal nädalal edasiarendatud kavanditele tagasisidet. “Lõpuks vaatasime kõik kavandid pärast kõrgkoolis toimunud hindamist üle ja valisime ühe välja. See oli päris paras pähkel, sest valida oli erinevate käekirjade ja lahenduste vahel, mis tabasid hästi eesmärki. Kui varasemad plakatid olid alustavale brändile omaselt logokesksed, siis soovisime neljandal festivaliaastal astuda varasematest lahendustest julgelt sammu edasi. Just seda silmas pidades saigi valitud Sigridi loodud plakat,” rääkis Anu Melioranski.

Autori sõnul püüdis ta plakatit luues kastist välja mõelda ning nautis ka ise loomeprotsessi väga. „Tekkis teatav hasart ja kogu protsess oli lõbus ja huvitav,“ ütles Sigrid Sitnikov.

Oma võidust kuuldes otsustas ta valida Arvamusfestivali ka oma kevadise lõputöö teemaks. Selle raames valmivad Sigridi käe läbi veel print, veebibanner, Arvamusfestivali Facebooki lehe kaanekujundus, teleklipi graafika, tänukirjad, ajakiri ja palju muud.


Arvamusfestivali plakatid 2013, 2014, 2015 ja 2016

Leave a comment